February 18, 2009

ALKISAHNYA....

(Keindahan Ilahi...Gambar ini dirakamkan di hadapan Hotel Bella Vista, Langkawi. Semasa Kursus Pegawai dan Pengurus pasukan bagi persiapan SUKMA 2008 MSWP. Sedang berehat di tepi 'swimming pool' selepas penat bermain Futsal bersama rakan peserta yang lain)
~~~Episod Cerita Kita' kini bermula.~~~
Alkisahnya...
18 Feb 2009 -Tergerak hati saya untuk mempunyai blog sendiri seperti rakan-rakan yang lain. Semuanya ilham dan inspirasi daripada seseorang. Sudah lama hasrat itu terpendam, akhirnya dapat juga saya memperolehinya.Jika dahulu sebelum wujudnya web site seperti blogger, facebook DLL. Agak sukar untuk kita memiliki web site sendiri,semuanya kerana kos yang tinggi, jadi hanya mereka yang betul-betul memerlukan website sahaja yang akan memilikinya. Tapi sekarang tidak lagi,dengan mudah (lebih-lebih lagi ianya percuma) kita sudah boleh memiliki web site peribadi...

Sebelum ni memang kengkangan masa dan ketiadaan 'laptop' sendiri antara faktor blog ini belum diwujudkan. Namun bila ditolak dengan perasaan malas, saya berjaya mencari masa itu (bukan kite takde masa,tapi kita selalu bagi alasan tidak mempunyai masa kan)kebetulan pula sekarang ni saya sedang cuti bersalin anak yang ke-3,so boleh la saya luangkan masa untuk berkongsi cerita dan pengetahuan (sementara anak2 sedang tidur tu...).Bagi saya inilah tempat yang sesuai untuk kita melakarkan apa sahaja yang terfikir di minda kita,sama ada untuk difikirkan bersama mahupun sekadar coretan di kala senggang (macam pernah baca ayat terakhir ni,tapi di mana ye?).
Saya cukup seronok bila dapat membaca coretan-coretan mereka yang mempunyai 'blog' sendiri. Macam-macam perkara yang kita boleh kongsikan, pengalaman, pengetahuan, mungkin juga kesempatan untuk perniagaan sendiri, bertukar-tukar pendapat mahupun sekadar untuk melakarkan kenangan..pastinya 'si penulis' tidak akan melupakan kisah yang dikongsikan bersama.
Alkisahnya,bila saya berkesempatan untuk menjenguk ramai kenalan di ruangan 'blog',saya mula terpanggil untuk memilikinya...

1 comment:

  1. yaaa...kini k-e pun sdh ada blognyaaaa..ehehe
    p/s: nice blog kak

    ReplyDelete